Inga onödiga kalorier

Efter att jag cyklat hem från min kompis i eftermiddags var jag superhungrig eftersom jag inte ätit något annat än en banan och jordgubbar (mums!) sedan frukosten.

Jag tog mig ett kokt ägg och en frökuse med ost och skinka och satte mig och mumsade ute i solen.

När sedan mamma kom hem ca en och en halv timme senare ville hon också ha lite mackor och frågade om jag också ville ha. Hade det varit för något år sedan hade jag sagt ja tack utan att tänka efter även om jag nyligen hade ätit själv.

Denna gång tänkte jag efter på hur nyligen jag ätit och tackade duktigt nej. Istället tog jag bara en kopp kaffe och gjorde mamma sällskap vid matbordet :)

Inga onödiga kalorier här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0