Gårdagens mat

I vanliga fall bör mitt energi-intag ligga på ca 2000 kcal per dag, om jag vill stå still i vikt.


Men nu när jag vill slimma till mig lite inför sommaren brukar jag försöka landa på ca 1500-1600 kcal. Tänkte jag skulle hålla det tills jag gått ner så pass att jag känner mig nöjd med mitt midjeomfång :)


Igår åt jag följande:


Frukost:

Havregrynsgröt med mjölk, keso och äppelmos
1 ägg

= 401 kcal

 

Mellis 1:

1 äpple

= 72 kcal

 

Lunch:

Quornfärs med matvete, wookgrönsaker och tacosås

= 296 kcal

 

Mellis 2:

1 banan

= 116 kcal

 

Efter-jobbet mål:

1 macka ”god form” med keso, skinska och gurka
1 ägg

= 335 kcal

 

Kvällsmål:

2,5 dl filmjölk med sockerfri müsli, klippta torkade aprikoser och gojibär
1 skivad banan

= 382 kcal

 

Tot = 1640 kcal








Nothing tastes as good as fit feels!!



Remember! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0