Utmaning - självdiciplin



Tänkte ta upp en jättedum tanke som jag ibland fastnar i!!
Det handlar om "Jag har ju redan börjat... kan ju lika gärna fortsätta"-tänket, när det gäller onyttigheter!

Jag har idag och igår varit iväg med jobbet, vilket inneburit att jag inte kunnat ha lika hård kontroll över vad jag ätit,
har ju fått äta det som bjuds!

Dessutom ville jag ju inte tacka nej till chokladkakan till efterrätt :P
Och där, precis där, kom min dumma tanke in!

Jag tänker "äh! jag har ju redan börjat äta onyttigt idag, då kan jag ju lika gärna fortsätta"

Typ som att det inte gör nån skillnad att jag fortsätter!


Men det gör det ju!

Äter jag bara chokladkakan kanske jag får i mig ca 250 kcal "extra"... men slutar jag där, och fortsätter äta som en vanlig dag, så har jag ju bara lagt på mig just dom 250 kcal extra den dagen!

Fortsätter jag så kan det ju lätt bli typ 1000 kcal extra!!




Och DET tror jag är viktigt att man kommer ihåg!

Man kan absolut unna sig lite extra! Bara man inte börjar tänka att lite extra = mycket extra.
Lite extra är INTE samma som mycket extra!
Mycket logiskt egentligtn :P



Den där extra chokladkakan springer jag lätt bort igen på en löprunda!
Men "unnar" jag mig även en efterrätt till nästa mål, samt lite kvällssnack, så tar det flera dagars löprundor att göra sig av med!




Och här kommer lite fitspo för att vi bara ska unna oss lagom med "extra"! :)

























We can do this!!! :)





Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Så där brukade ja oxå tänka, men som tur är har jag lyckats vända på det. Numera äter jag inte socker så det är inte så svårt iofs =)

Postat av: kattasfett

Va roligt, vad tycker du om veckans tema! :)

2012-05-14 @ 13:01:20
URL: http://kattasfett.se
Postat av: F

Bra inlägg :) Ska skriva receptet på gräddtårtan imorgon! Kram

2012-05-17 @ 20:49:43
URL: http://fitforfofo.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0